Saung Angklung Udjo - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Jochgem Gunneman - WaarBenJij.nu Saung Angklung Udjo - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Jochgem Gunneman - WaarBenJij.nu

Saung Angklung Udjo

Door: Jochgem

Blijf op de hoogte en volg Jochgem

22 April 2008 | Indonesië, Bandung

Omdat ik merkte dat ik toch wel een van de zeer weinige buitenlanders hier ben in Bandung, zit er niets anders op dan te integreren in Bandung. En zo had ik begin april besloten om Bahasa Indonesia, de officiele taal van Indonesie, te leren.
Mijn prive-leraar heet Dr. Cece Sobarna, en hij leert mij een a twee keer in de week Bahasa Indonesia. Ik maak vorderingen, al gaat de voortgang wel langzaam. Hopelijk kan ik na mijn stage, wanneer ik op reis ga naar Bali voor een welverdiende vakantie, een aardig woordje Bahasa Indonesia. Ik zal wel zien hoe ver ik kom met de taal.

Verder gaat het integreren met mijn collega's nog steeds vrij goed, eigenlijk al sinds dag 1 dat ik hier arriveerde. Op een van de foto's kun je wat collega's van mij zien toen we waren uitgenodigd bij Dina, een andere collega. We hebben daar heerlijk gegeten.

En aangezien de titel van dit bericht Saung Angklung Udjo heet, zal ik nu toch maar beginnen met het schrijven van mijn ervaringen met Saung Angklung Udjo. Op zondag 6 april gingen Teguh met vrouw, Heri, Irwan, Sella en ik naar dit van oorsprong Sundanese huis.
In Saung (= Huis) Angklung (= Angklung, muziekinstrument) Udjo (= Udjo, naam) kunnen mensen Sundanese muziek leren. Ik vind het zelf erg mooie muziek om te luisteren. Het is ook erg rustgevend. Verder geeft dit huis ook een introductie in de Sundanese cultuur.
Zo werden er traditionele dansen opgevoerd, werd er een korte uitvoering gegeven van Wajang Golek poppen, en mochten we zelf ook leren spelen op de Angklung. Dit alles werd gespeeld door een paar bandleden en vele kinderen, wat het een nogal aparte sfeer maakte. We hebben ons die dag prima vermaakt. De foto's spreken voor zich.

  • 22 April 2008 - 21:25

    Ramses:

    He Jochgem, leuk om er weer eens wat van te horen. Succes met het leren van de taal.

  • 23 April 2008 - 06:53

    Henriette:

    Leuk! kan je zo'n instrument ook kopen daar? Bahasa indonesia is niet zo moeilijk volgens mij :-) als je in meervoud iets moet aanduiden doe je het gewoon twee keer, haha. groetjes, Henriette,
    ps doe de groeten aan je moeder!!

  • 25 April 2008 - 11:14

    Marjolein En Marcel:

    He Jochgem,

    zo te horen heb je het goed naar je zin daar :) gelukkig maar.

    Veel plezier nog

    groetjes Marjolein en Marcel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bandung

Mijn eerste reis

Afstuderen in Rome.

Recente Reisverslagen:

16 November 2008

Afstuderen in Rome

18 Juni 2008

De Reisplanning

12 Juni 2008

Op stap met Ony

10 Juni 2008

De Javaanse Bruiloft

03 Juni 2008

Jakarta
Jochgem

Afstuderen in Rome.

Actief sinds 21 Maart 2008
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 30122

Voorgaande reizen:

13 September 2008 - 13 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: