Yogyakarta - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Jochgem Gunneman - WaarBenJij.nu Yogyakarta - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Jochgem Gunneman - WaarBenJij.nu

Yogyakarta

Door: Jochgem

Blijf op de hoogte en volg Jochgem

26 Mei 2008 | Indonesië, Bandung

Over minder dan een maand is mijn stage alweer over. Ik heb wat nuttig werk kunnen verrichten voor mijn stage. Mijn eerste hazard zone map ligt er al. Het is erg fijn om weer helemaal zelf in full control je eigen programma's te schrijven. Het converteren van data begon dan ook erg vervelend te worden.

Ondertussen ben ik al begonnen met het plannen van mijn vakantie. Waarschijnlijk wordt het: Kalimantan - Bali - Lombok, maar zeker weten doe ik dat nog niet. En ondertussen moet ik nog even langs Singapore, aangezien mijn visum weer verlengd moet worden.

Verder vertel ik jullie nog even over Yogyakarta, waar mijn moeder en ik voor 2 dagen zijn langs geweest. Yogyakarta beviel ons uitstekend. Deze culturele hoofdstad van Java, als het niet al van Indonesie is, verkoopt veel batik. (En dat heb ik geweten ook, op stap met mijn moeder...) Ook is er veel te zien in de stad en daarbuiten.

Zo zijn we naar het Kraton geweest, het paleis van de Sultan, die daar nog steeds heerst. We hebben ook het oude waterpaleis van de Sultan gezien. Het waterpaleis was zo gebouwd, dat hij EN zijn harem kon onderhouden EN overzicht op de stad had. Deze man kan zeker goed zijn tijd combineren. Ideaal!!
En diezelfde avond zijn we nog naar het Ramayana ballet geweest. Dit was erg indrukwekkend. Het Ramayana ballet lijkt op een kruising tussen klassiek ballet, acrobatiek en mimiek. Ik kan het eigenlijk niet goed uitleggen wat het precies is. Je moet het gezien hebben.

De volgende dag zijn we vroeg naar het grootste Boedhistische tempelcomplex geweest ter wereld: Borobudur. En ik kan niets anders zeggen dat het inderdaad groot was. Het was heel mooi om te zien, al vind ik zelf Parangbanan mooier. Parangbanan is een groot Hindoeistisch tempelcomples, dat we wat later op de dag zagen.

Na een nachttrein terug, kon ik vrijdag weer naar mijn stage toe. Uiteraard was ik die dag redelijk waardeloos voor het ITB, maar dat hoort nu eenmaal bij stagaires. ;-)


  • 28 Mei 2008 - 21:31

    Gwan:

    Super man! klinkt goed en ja, batik is wat ze daar veel maken ;) veel plezier de laatste maand en met het plannen van je vakantie! Hier in NL gaat het zijn gangetje, nog twee weken OS, het is best pittig en nu moet er een goed einde aan worden gebreid.... wordt dus nog veel doorwerken! Aanstaande zondag heb ik ook mijn optreden in Lucent danstheater... wish me luck!

    Later!
    Gwan

  • 30 Mei 2008 - 21:36

    Henriette:

    Mooie foto's Jochem!! Je moeder lijkt wel een reuzin bij die kleine vrouwtjes ( en jij ws ook! ) nog veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bandung

Mijn eerste reis

Afstuderen in Rome.

Recente Reisverslagen:

16 November 2008

Afstuderen in Rome

18 Juni 2008

De Reisplanning

12 Juni 2008

Op stap met Ony

10 Juni 2008

De Javaanse Bruiloft

03 Juni 2008

Jakarta
Jochgem

Afstuderen in Rome.

Actief sinds 21 Maart 2008
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 30125

Voorgaande reizen:

13 September 2008 - 13 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: